PPC

גוגל אנליטיקס למעקב תוצאות קידום ופרסום בגוגל

תהליך של קידום אתרים הוא תהליך מורכב. אחד הקשיים הוא שלא ניתן לראות תוצאות במהלך קידומו של אתר, ונוצר סוג של גישוש באפלה. מנועי החיפוש עצמם מעמידים כלים סטטיסטיים שנועדו להתגבר על הקושי הזה.

גוגל, כמנוע חיפוש הפופולארי בעולם, מעמיד לרשות מקדמי האתרים את גוגל אנליטיקס. זהו כלי עוצמתי שמותקן ישירות באתר המקודם, ומאפשר לקבל מעקב פרטני ושלם אחר תהליך הקידום. יתרון נוסף של הכלי הזה הוא שגוגל מעמידה אותו בחינם. אז מה האפשרויות שכלולות בכלי זה?

סוג ראשון של נתוני סטטיסטיקה שגוגל אנליטיקס מספקת ומשמש לצורך קידום אתרים היא הנתונים אודות הגולשים. ניתן לקבל את כמות הגולשים שהגיעו לאתר. עבור הגולשים ניתן לקבל באילו מנועי חיפוש השתמשו. מעבר לכך ניתן לקבל נתונים אודות האתר שבאמצעותו הגיעו לאתר המקודם, ואת הפילוג הגיאוגרפי של הגולשים. כל הנתונים האלה מאפשרים לנתח את קהל היעד הפוטנציאל של האתר המקודם, ולהחליט אם זה הקהל שאנחנו מצפים, או לעדכן את תהליך הקידום על מנת לפנות לקהל יעד אחר. מעבר לכך, ניתן גם לנתח את איכותם של קישורים חיצוניים שמפנים לאתר המקודם.

סוג אחר של נתונים סטטיסטיים בשימוש של קידום אתרים הוא ניתוח של פעילות הגולשים באתר. ניתן לקבל נתונים על עמודים פופולאריים בקרב הגולשים וזמני שהייה של הגולשים בעמודים אלה. בנוסף לכך, ניתן לקבל עמודי יציאה. הכוונה כאן היא העמודים שהיו העמודים האחרונים לפני שהגולשים עזבו את האתר. נתון נוסף הוא ה – Bounce rate . זהו מדד שמראה את אחוז הגולשים שנכנסו לאתר ויצאו ממנו מבלי לעבור באף עמוד נוסף באתר. נתון חשוב נוסף שניתן לקבל באמצעות גוגל אנליטיקס הוא אחוז הגולשים שחזרו אל האתר יותר מפעם אחת. כל הנתונים האלה הם חיוניים למקדם אתרים על מנת להחליט על אסטרטגיות להמשך קידומו של האתר.

לסיכום, גוגל אנליטיקס הוא כלי עוצמתי של גוגל. כלי זה מאפשר לעוסקים בתחום של קידום אתרים לקבל תמונה מפורטת ומדויקת יחסית של התקדמותו של תהליך הקידום באופן רציף לכל אורכו.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *